تبلیغات

آخرین اخبار تلفات گروگانگیری در پیشاور پاکستان

آخرین اخبار تلفات گروگانگیری در پیشاور پاکستان کشته و زخمی شدن 252 نفر

رسانه ها از افزایش آمار تلفات حمله طالبان پاکستان به مدرسه ای در پیشاور به 252 کشته و زخمی گزارش میدهند.

به گزارش پرس فان: شمار قربانیان حمله ظهر امروز طالبان پاکستان به مدرسه ای در پیشاور به 130 کشته رسید. در این حادثه تاکنون 122 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. اغلب قربانیان را دانش آموزان این مدرسه تشکیل میدهند.

بنابر گزارشها دانش آموزان برای در امان ماندن از تیراندازی ها در زیر میزها و نیمکت ها پنهان شده اند و با توجه به ظرفیت این مدرسه که 500 دانش آموز است احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

پیش از ظهر امروز طالبان پاکستان به حمله به این مدرسه اقدام به گروگان گرفتن افراد حاضر در آن کرد. این مدرسه زیر نظر ارتش پاکستان اداره شده و ظرفیت آن بین 400 تا 500 دانش آموز است اما هنوز مشخص نیست که در زمان حمله طالبان به این مدرسه چه تعداد دانش آموز در آن حضور داشته اند.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته اند که صدای تیراندازی سلاحهای سنگین شنیده شده و بالگردهای ارتش پاکستان در اطراف مدرسه محل درگیری در حال پرواز هستند.

براساس گزارشها، مهاجمان انتحاری ابتدا حدود 500 دانش آموز را به گروگان گرفته بودند که نیمی از آنها آزاد شده‌اند اما پلیس میگوید که هنوز مشخص نیست چه تعداد دیگر گروگان در دست مهاجمان گرفتار هستند.آخرین اخبار حکایت از آن دارد که 300 تا 400 دانش‌آموز در اختیار عاملان انتحاری طالبان است.

این شدیدترین حمله طالبان پاکستان به غیرنظامیان طی ماههای گذشته بوده است. حمله در ساعات ابتدایی امروز سه شنبه آغاز شد. پلیس پیشاور می‌گوید که بلافاصله پس از حمله نیروهای امنیتی در منطقه حاضر شده و به درگیری با مهاجمان طالب پرداختند. تصاویری که تلویزیون پاکستان پخش کرده حکایت از محاصره منطقه محل درگیری توسیط پلیس دارد.

آخرین اخبار تلفات گروگانگیری در پیشاور پاکستان

 

دانش اموزان این مدرسه در مقطع تحصیلی اول تا دهم درس می‌خوانند و کمتر از ۱۵ سال سن دارند.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله در پاسخ به عملیات ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای علیه طالبان انجام شده است. وی تصریح کرده که هدف از این حمله آن بوده که «ارتش رنج ما را درک کند.»

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک، منابع امنیتی گفته‌ اند که برخی از تروریست ها موفق به فرار از محل این عملیات تروریستی شده‌اند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان طی پیامی حمله طالبان به این مدرسه را یک «تراژدی ملی» خواند.

اسپوتنیک گزارش داده که تاکنون 3 ساختمان در مدرسه هدف قرار گرفته از تروریست‌ها تخلیه شده و عملیات در این خصوص ادامه خواهد یافت.

شاهدان عینی از ادامه درگیری‌ها بین طالبان پاکستان و ارتش این کشور در پیشاور خبر می‌دهند. گزارشها حاکیست که در این درگیری تا کنون ۵ نفر از مهاجمان نیز کشته شده‌اند.



این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

تبلیغات سایت


ابر برچسب ها :
سحر قریشی عکس جدیدچالش به اشتراک گذاشتن عکس با مادر چیست؟عکس جدید نفیسه روشنجدیدترین عکس نفیسه روشنعکس سیروان خسروی جدیدجدیدترین عکس سیروان خسرویجدیدترین عکس میلاد کی مرامعکس جدید بهنام صفوی 93عکس اینستاگرام بهنام صفویجدیدترین عکسهای بهنام صفویجدیدترین عکس رضا عطاراننیوشا ضیغمی عکس جدیدنیوشا ضیغمیجدیدترین عکس نیوشا ضیغمیدانلود تیتراژ ابتدایی خانه سبز با دکلمه زنده یاد خسرو شکیباییدانلود آهنگ خانه سبز با صدای خسرو شکیباییدانلود آهنگ تیتراژ ابتدایی سریال خانه سبزدانلود تیتراژ کافه سوال رامین عبدالهیدانلود تیتراژ برنامه کافه سوال با صدای رامین عبدالهیدانلود تیتراژ ابتدایی برنامه کافه سوال با صدای رامین عبدالهیدانلود آهنگ کافه سوال با صدای رامین عبدالهیگفتگو مفصل با مهرداد نظری کاراکتر حسنیگفتگو با مهرداد نظریطرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه مخصوص شب عیدطرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزهدانلود فیلم طرز تهیه سبزی پلو با ماهیدانلود سبزی پلو با ماهی به خانه بر می گردیمدانلود آشپزی به خانه برمی گردیم سبزی پلو با ماهیطرز تهیه کتلت عربیروش پخت کتلت عربی خوشمزه