تبلیغات

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

مواد لازم جوجه کباب :

جوجه ۷۵۰ گرم الی ۱ کیلوگرم

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

آبلیمو 2 قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل و زعفران حل شده (یا پاپریکا)

طرز تهیه جوجه کباب :

بهترین وزن برای انتخاب جوجه کبابی از 750 گرم تا یک کیلوگرم است و این مقدار کباب برای استفاده دو نفر معمولا کافی است. جوجه را تمیز میکنیم و میشوئیم و خوب خشک میکنیم و آنرا بطریق زیر خرد مینمائیم .

بال های جوجه را به طوری که کمی از گوشت سینه به آن بماند از سینه جدا میکنیم و سینه را نیز از طرف استخوان جدا مینمائیم ( میتوانیم سینه را با استخوان از وسط دو نیم کنیم ) . بعد رانها را از استخوان پشت جدا کرده و ماهیچه را هم از ران جدا مینمائیم. سپس به نسبت هر یک جوجه 2 قاشق روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل و زعفران حل شده یا پایکارا مخلوط مینمائیم و جوجه را 4 تا 5 ساعت در این سس میخوابانیم.

بعد قطعات جوجه را سیخ میکشیم. به طوریکه ران ها و ماهیچه به یک سیخ وبال ها و گردن به سیخ دیگر و سینه ها به سیخ سوم باشند.

ابتدا سیخ های ران وبال را روی آتش یکنواخت میگذاریم وکمی آتش را باد میزنیم و سیخ ها را پشت و رو میکنیم سپس از سس روغن زیتون و آب لیمو به آنها میدهیم و کمی که برشته شد سیخ های سینه را روی اتش قرار میدهیم( چون گوشت سینه لطیف تر است کمی دیرتر روی آتش گذاشته شود) وقتی قطعات جوجه طلائی و برشته شد.(و در طول مدت برشته شدن باید مرتب از سس روغن زیتون و آبلیمو روی آن بدهیم) کباب ها را منظم به طوری که قطعات آن مشخص باشد در دیس میچینیم و اطراف آنرا با جعفری تزئین می کنیم بلافاصله سر میز میبریم.



این مطلب را به اشترک بگذارید

یاهو مسنجر فیس نما کلوب فریندفید ایمیل خوشمزه دیگ تویتر فیس بوک گوگل پلاس

تبلیغات سایت


ابر برچسب ها :
سحر قریشی عکس جدیدچالش به اشتراک گذاشتن عکس با مادر چیست؟عکس جدید نفیسه روشنجدیدترین عکس نفیسه روشنعکس سیروان خسروی جدیدجدیدترین عکس سیروان خسرویجدیدترین عکس میلاد کی مرامعکس جدید بهنام صفوی 93عکس اینستاگرام بهنام صفویجدیدترین عکسهای بهنام صفویجدیدترین عکس رضا عطاراننیوشا ضیغمی عکس جدیدنیوشا ضیغمیجدیدترین عکس نیوشا ضیغمیدانلود تیتراژ ابتدایی خانه سبز با دکلمه زنده یاد خسرو شکیباییدانلود آهنگ خانه سبز با صدای خسرو شکیباییدانلود آهنگ تیتراژ ابتدایی سریال خانه سبزدانلود تیتراژ کافه سوال رامین عبدالهیدانلود تیتراژ برنامه کافه سوال با صدای رامین عبدالهیدانلود تیتراژ ابتدایی برنامه کافه سوال با صدای رامین عبدالهیدانلود آهنگ کافه سوال با صدای رامین عبدالهیگفتگو مفصل با مهرداد نظری کاراکتر حسنیگفتگو با مهرداد نظریطرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه مخصوص شب عیدطرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزهدانلود فیلم طرز تهیه سبزی پلو با ماهیدانلود سبزی پلو با ماهی به خانه بر می گردیمدانلود آشپزی به خانه برمی گردیم سبزی پلو با ماهیطرز تهیه کتلت عربیروش پخت کتلت عربی خوشمزه